A mi tudásunk az Ön profitja!

Adófizetés minimalizálása

A kártérítés összegének adójogi minősítése

az eva hatálya alá tatozó egyéni vállalkozó esetében

[Evatörvény 6.§ (2) bekezdés, 5.§ (5) bekezdés]

A megítélt kártérítés és annak kamata részét képezi az evás egyéni vállalkozó bevételének az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló 2002. évi XLIII. törvény (továbbiakban: evatörvény) 6. § (2) bekezdése alapján, így azok összege a bevételi határ vizsgálatakor is figyelembe veendő. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezen összegek után személyi jövedelemadó fizetési kötelezettség nem keletkezik.

Ugyanakkor az eva alapját csak a kártérítés összege csökkenti, de az ehhez kapcsolódó kamat összege nem vehető figyelembe adóalap-korrekciós tételként [5. § (5) bekezdés].

Az evatörvény 5.§.(5) bekezdés alkalmazásában egyébként nincs annak jelentősége, hogy az eva-alany részére (egyébként a vállalkozási tevékenységével összefüggésben) kifizetett kártérítés korábbi, még a személyi jövedelemadó hatálya alá tartozó adóév(ek)re vonatkozik.

(PM. Jövedelemadók Főosztálya 10775/2009 ? APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 2278818116)

Könyvelés

Sokféle könyvelő van, és bár az alapok adottak, jelentős különbségek lehetnek a könyvelés módjában, a szolgáltatás minőségében. Mi komplex könyvelési szolgáltatást kínálunk, és felelősséget vállalunk az elvégzett munkáért! Könyvelő munkatársaink mind mérlegképes képesítéssel és többéves szakmai gyakorlattal rendelkeznek.

Bérszámfejtés

Teljes körű bérszámfejtés a klasszikus bér- és munkaügyi feladatok ellátásával, és még többel: segítünk egy olyan juttatási rendszer kialakításában, amely a lehető legkisebb adó- és járulékfizetési vonzattal jár, ugyanakkor a foglalkoztatottak számára is korrekt bérezést tesz lehetővé.

Cégalapítás

Ingyenes cégalapítás, ami valóban ingyenes? Igen, mi most díjmentesen végezzük el a cégalapítást, amennyiben minket bíz meg a könyveléssel. Pontosabban fogalmazva: a cégalapítás minden költségét levonjuk a könyvelési díjból! Így két legyet üthet egy csapásra, hiszen a cégalapítás mellett, a könyvelése is jó kezekbe kerül.

Adótanácsadás

Szeretné csökkenteni vállalkozása adó- és járulékfizetési kötelezettségeit? Segítünk! Az adótanácsadás, illetve adótervezés jelentős költségcsökkentést tesz lehetővé, ha szakértőkre bízza az elemzést és az adóstratégia kialakítását. Könyvelő irodánkban az első adótanácsadás ingyenes!